Wednesday, November 7, 2012

Adsense Mat Jenin

 Kisah benar saya jadi mat jenin.Saya sarankan anda  jangan terlalu mengharap pada adsense.Adsense tidak kisah kalau dia nak blok ,memang dia blok kalau melanggar policy dia, kau peduli apa.

 Masa blog aku top.Setiap bulan jumlah pendapatan hampir ke us $300.Kalau $300 x 1.6 =$480 Di sini lah timbul banyak angan angan nak beli itu ini dan nak buka bisnis. Apa tidaknya ada duit backup jadi gaji tak perlu keluar banyak,simpan saja.Ada sekali itu kereta aku di langgar orang dari belakang,tapi aku masih tersenyum.Orang tengok aku ini ada banyak duit kah.?

 Memang pada masa itu aku tak kisah.aku repair kereta ku sendiri,maklum lah nanti keluar duit adsense save duit aku.Ya Betul saya berbelanja dengan adsense.Saya belanja isteri saya pergi makan sushi ,beli almari,bagi duit pada isteri dan ingin bercuti.Cek terbesar saya berjumlah $577.52.

 Hampir penghujung bulan 2010.Nah...? Di mana silap nya akaun aku telah di blok,kerana melanggar policy.Sekaligus hilang cita angan anganku musnah.(hehe macam lirik lagu pengantin anganku musnah) le pulak.

 Persoalaan nya di sini.Boleh kah aku terima duit dari adsense lagi.?

2 comments:

  1. try reg adsense...blog melayu...tapi pilih bahasa indon..tak lepas jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul setiap masalah pasti ada jawapannya.

      Delete